Thursday 21 April 2011

Anugerah Kasih......mulanya di sini

Hai,
Baru try nak tulis blog pulak. Sebenarnya blog ni di buat khas sebagai pengenalan kepada novel sulong saya yang berjudul Anugerah Kasih. Manuskrip novel tersebut telah ada dengan penerbit dan sedang dinilai. Harap-harap ianya akan diterbitkan tak lama lagi.
Buat masa sekarang saya akan memberikan sedikt 'highlight' kandungan novel tersebut. Ia akan memaparkan sedikit isi cerita di dalam setiap bab. Semoga dengan adanya blog ini pembaca semua akan berminat untuk mengetahui cerita sepenuhnya dengan membeli novel tersebut.
Ini merupakan percubaan pertama saya menulis novel. Sebelum ini lebih banyak menulis puisi. Well, org kata jiwang....tapi tak kisah. Itulah cara untuk melepaskan perasaan atau menceritakan apa yang dialami atau dilihat sendiri.


ANUGERAH  KASIH


Cinta Raiyan terlarang.
Cinta Dee terhalang
Lalu, kemana mereka membawa cinta?





NOORAZIAN NOORDIN
(C) hakcipta terpelihara



ANUGERAH KASIH


Noraiyana, seorang wanita yang berperawakan agresif bertemu dengan Nurul Idayu Bt. Zakri atau Dee. Perkenalan mereka bermula semasa Dee menjalan latihan praktikal di tempat kerja Raiyan. Raiyan mula merapati Dee yang kemudiannya di panggil Princess. Perhubungan mereka menjadi sangat rapat sehinggakan Raiyan merasakan yang dia telah jatuh cinta dengan Dee, Princessnya.
“I’ll do anything for you, except die!!!” Kata Rayan.
            Adakalanya Raiyan berperang dengan diantara nafsu dan akal warasnya. Dee hampir-hampir terjebak juga, tetapi Raiyan berjaya mengawal nafsunya. Perhubungan Dee dengan Raiyan menjadi isu panas di dalam keluarga masing-masing terutama Raiyan. Raiyan kemudiannya mengenalkan Dee kepada sepupunya Badrul dengan harapan untuk menyatukan mereka.
            Raiyan berharap dengan cara itu, maka dia akan dapat melawan perasaan cintanya kepada Dee. Badrul yang baru sahaja memulakan langkah untuk mengenali Dee, terkejut dengan berita bahawa Dee telah jatuh cinta dengan seorang lelaki pendatang bernama Ammar secara tiba-tiba.
            Kesilapan Dee yang telah bermalam di rumah keluarga Ammar, membuatkan Raiyan dan keluarganya menghalang perhubungan tersebut. Dee membenci Raiyan yang dilihatnya sebagai batu penghalang di dalam hubungannya dengan Ammar. Ammar lelaki pendatang itu menjerat cinta Dee menggunakan ilmu pengasih. Raiyan telah mencuba pelbagai cara untuk menyelamatkan Dee. Dia juga terpaksa menelan segalan kebencian Dee kerana kasihnya yang terlalu dalam.
            Raiyan yang pada mulanya tidak percaya dengan ilmu-ilmu ghaib, menukar fikirannya setelah mendapat pertolongan Pak Raof.
“Raiyan, yang menyembuhnya adalah Allah! Bukan saya, jangan sampai terpesong ya”  Pak Raof mengingatkan Raiyan.
Dee kemudiannya mula menerima Raiyan kembali kerana Raiyan berjanji untuk menemukan dia dengan Ammar. Namun semasa pertemuan itu, Ammar telah ditangkap dan menghadapi tuduhan mengedar dadah.
            “Sabarlah Princess! I tau berat dugaan hidup you ni, tapi percayalah Allah menduga sekadar yang kita mampu. I tau you’re tough! Kita balik ya”
            Pak Raof kemudiannya menyempurnakan pengubatannya dan Dee bagai tersedar dari mimpi buruk. Dee menjadi risau kerana dia telah terlanjur dengan Ammar. Namun Raiyan pandai mengatur langkah, meminta Badrul untuk menerima Dee. Badrul yang sememangnya ada hati dengan Dee bersetuju. Disaat-saat kebahagian Princessnya, suatu tragedi berlaku di hari persandingan antara Dee dengan Badrul.

No comments:

Post a Comment